N.B. Dit jaar is de PG-monitor voor de tweede keer uitgevoerd. Voor veel vragen hebben we daarom zowel voor 2017 als voor 2018 antwoorden verzameld. In sommige grafieken zijn deze 2 metingen al uitgeplitst, er staat dan specifiek '2017' of '2018' in de grafiek. In andere gevallen, wanneer dit niet aangegeven staat, dan bevat de grafiek de antwoorden van 2017 en 2018 bij elkaar opgeteld. Via de filters aan de rechterhand kan dan vervolgens wel een specifieke meting (dan wel '2017', dan wel '2018') worden geselecteerd.

Clear

Meting

Aantal leden en/of donateurs

Betaalde kracht

Totale begroting

Toelichting bovenstaande grafiek:

In bovenstaande grafiek geeft de lengte van het balkje aan op welke doelgroepen de communicatie van de ondervraagde organisaties vooral is gericht.

De kleur geeft het belang aan van de genoemde doelgroepen. Deze variëren van donkergroen (ranking 1, de belangrijkste doelgroep) tot donkerrood (ranking 5, de op na 4 na belangrijkste doelgroep).